free html templates

Sommartider = Semestertider
Under V29-30-31 har vi begränsat med personal både på kontoret och när det gäller service.
Vi har dock öppet under kontorstid med Jourtelefon på 035-155950 där du når oss för akuta ärenden.

SUPPORT

Teknisk support, service och reservdelar
Teknisk support

TEKNISK SUPPORT

Vi hjälper dig med felsökning och problemlösning för formsprutor, robotar, extrudrar, formblåsningsmaskiner och kringutrustning.

Servicechef Nicklas Oliv
Tel: 035-155958
E-post: nicklas.oliv@battenfeld.se

Service

SERVICE

Vi bokar in servicetekniker för akuta servicejobb eller
planerat och förebyggande underhåll.

Servicechef Nicklas Oliv
Tel: 035-155958
E-post: nicklas.oliv@battenfeld.se

Reservdelar

RESERVDELAR

Vi hjälper dig med prisuppgifter och leveranstider för reservdelar.
Vi tar emot dina beställningar av reservdelar.
Din order gör du med fördel via e-post!

Reservdelsansvarig Jesper Brantberg
Tel: 035-155957
E-post: jesper.brantberg@battenfeld.se

OBS!
Ange alltid maskinens serienummer samt typbeteckning vid kontakt med oss.



*** E-post policy: Svar inom en (1) timme! ***
Vår målsättning är att du alltid ska få snabba svar via e-post.
Vi gör därför alltid vårt yttersta för att återkomma till dig inom en timme. 

E-post policy - Svar inom 1 timme!
Vitkigt att tänka på

VIKTIGT ATT TÄNKA PÅ

Beställ alltid med artikelnummer och maskinnummer
Vi har hundratals olika maskiner och tusentals olika reservdelar att hålla reda på. En viktig sak att tänka på vid beställning av reservdelar är därför att alltid ange korrekt artikelnummer för önskad reservdel (enligt maskinens stycklista), samt maskinens serienummer.

Med ett artikelnummer kan vi omedelbart söka fram pris och leveranstid i våra system. Serienumret på maskinen behöver vi för att kunna knyta ihop rätt reservdel med er maskin, t ex i de fall som en artikel ersatts med en annan, samt för historik. Observera att det är artikelnummer enligt maskinens stycklista – eventuella artikelnummer och/eller benämningar avlästa på reservdel är inte alltid desamma som våra interna artikelnummer.

Vid beställning av reservdelar utan artikelnummer får ni räkna med minst en (1) dags extra leveranstid då beställningen måste hanteras av vår, eller våra leverantörers, tekniska avdelning för att säkerställa korrekt artikelnummer. Vid alla beställningar måste alltid maskinens serienummer anges – utan serienummer har vi ingen möjlighet att hitta rätt delar.

Frakter och leveranstider

FRAKTER & LEVERANSTIDER

Fraktkostnaderna varierar beroende på om leveranser sker från oss här i Halmstad, eller från någon av våra leverantörer. Leveranstiderna varierar också, men generellt gäller 24 timmars express för lagerförda reservdelar.

Läs mer om frakter och leveranstider i nedanstående pdf.

Frakter & leveranstider (pdf)

Varureturer och reparationer

RETURER / REPARATIONER

För att vi på bästa sätt ska kunna hantera gods som sänds till oss ber vi er att alltid kontakta oss för retursedel. Detta gäller så väl varureturer (felbeställt eller fellevererat) och garantireturer som reparationer.

Vi ansvarar inte för gods som sänds till oss utan retursedel.

Har vi varit orsak till att gods behöver returneras, står vi självklart för returkostnaden. I annat fall är det du som kund som skall betala returfrakt. Notera att för de flesta returer (som ej orsakats av oss) tas en återlagringsavgift om 15% ut för att täcka kostnader för hantering och kontroll.

FÖLJ OSS PÅ INSTAGRAM

Instagram